Selasa, 11 Ogos 2009

Engineer Atau Cleaner?


Setelah selesai lunch kat LCCT aku dengan Mel (partner aku) pun terus bergegas naik kereta untuk masuk kerja balik

Seperti biasa pekerja cemerlang macam aku dengan Mel akan dilayan begitu istimewa oleh pihak syarikat. Ini dapat dibuktikan apabila kami layak untuk memasuki kawasan airport melalui Post Guard 3

Bukan calang-calang orang yang boleh masuk melalui post guard ni
Hanya insan-insan terpilih saja yang dibenarkan

Apabila aku dan Mel sampai di post guard tersebut
Kitorang pun macam biasa la mengikut prosedur sebelum memasuki kawasan airport

Kena check sane check sini dengan polis bantuan
Apabila polis bantuan cakap okay baru la kitorang boleh beredar

Tetapi dalam ramai-ramai polis bantuan tu..ada sorang tu usha aku macam tak puas hati. Biasa la polis bantuan..lagaknye mengalahkan ketua Balai Polis Bukit Puchong

Tapi dalam hati aku berkata mungkin dia cemburu dengan gaya keterampilan aku yang begitu segak ni. Ade tokoh engineer barangkali

Lalu aku pun buat muka ketat jalan depan dia
Dan tiba-tiba die tegur aku

Polis Bantuan: Bang..
Aku: Ye saya (muka masih ketat ketika itu)
Polis Bantuan: kerja company mana bang?
Aku: Air Atlanta..kenapa?
Polis Bantuan: abang cleaner ke kat sane? Ade kerja kosong tak? Saya nak masukkan adik saya yang baru abes spm la..
Aku: (serta-merta aku terdiam..lalu aku terus beredar)

Hmmm..
Cukup sampai di sini
Aku sudah tiada nafsu untuk menulis

*Dengar cerita La Quiete mau turun sini
Sama-sama kita tunggu!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan